luni, 14 iulie 2008

Exhausting




Ziua de azi a fost absolut obositoare. Am jucat cateva debateuri intre noi..unul castigat de afirmatori altul de negatori. Avem probleme de content pe prima motiune. Sunt chestii de nuanta dar sunt importante.

Punem si cateva poze cu noi in chinurile noastre de a ne certa unii cu altii si de a tine speechuri.

Pana la urma ar trebui guvernele sa limiteze dreptul oamenilor de a purta haine religioase (ne referim la musulmani, evrei, sikhs si alte minoritati in lumea occidentala). Ar trebui sa nu ne mai punem icoane pe peretii salilor de judecata si a claselor?

Ce drept are statul ca entitate suprema sa imi limiteze mie dreptul de a purta un cearsaf pe cap, daca simt ca asa ma exprim eu dpdv religios?

Ar trebui sa fie un trade-off intre limitarea dreptului meu de a purta orice vreau si efectele pe care aceasta limitare le are. Uneori efectele sunt nuante pure? Tu vezi vreo jusftificare pentru care nu ar trebui sa permitem simboluri religioase in insititutii publice? S-o auzim !!! :D

It would be of great help!

3 comentarii:

Anonim spunea...

Ideea cu simbolurile religioase a destul de importanta. Eu nu am facut dezbateri, dar stiu ca un tip a dat statul roman in judecata pentru existenta icoanelor pe peretii scolilor. Poate ar trebui sa va interesati despre asta.

Personal cred ca simbolurile religioase sunt o chestiune sensibila si cred ca nu ar trebui sa existe pentru ca ar putea sa ofenseze alti oameni de confesiuni diferite.

O sa va urmaresc, sper sa iasa bine lucrurile cu voi la mondialele astea de dezbateri sau ce-or fi.

Bafta

Anonim spunea...

cred ca simbolurile religioase sunt mai mult mesaje subliminale prin care oamenii incearca sa isi promoveze credinta, ceea ce ii face pe cei de alta religie sa se simta oarecum opresati..si daca iese un conflict suficient de grav, da, cred ca statul ar trebui sa intervina (daca nu sunt si alte alternative viabile decat banningul simbolurilor).

Chiar stiu ca cineva din Romania a dat statul in judecata pe tema asta (adica a icoanelor din scoli)... nu v-ar ajuta sa vorbiti de asta in dezbatere?

maya_catalina spunea...

hello there!parerea mea, ca simplu membru al societatii, fara sa ma fi documentat pe tema asta neaparat,este k atata timp cat avem pretentia k suntem o societate care nu face diferente intre membrii ei(desi cred k tot discriminari pot fi numite si aceste actiuni legate de religie, desi unii gasesc justificari pt unele solutii), ar trebui sa ne si asumam asta. prin urmare, eu nu vad decat o solutie si anume ori sunt permise simbolurile religioase ale tuturor religiilor acceptate "universal",ori nu mai este permis nici unul. poate sunt prea transanta, dar cred k asa nu s-ar mai face diferente si ar fi ok pt toti, idiferent de religie. legat de research va las pe voi:D k stiu k de fapt cam asta si faceti mai toata ziua, incat nici nu prea mai apuc sa va vad(m ref mai ales la iubitii mei colegi;)).spor si va tin pumnii of course!